De website die werkt

Tot nu toe is content een enorm onderschat onderdeel van de website. In de beginjaren van Internet krijgt techniek alle aandacht. Later verschuift dit naar visueel design. Nu pas wortelt het besef dat content bepalend is voor het succes van de website. Want in de content staan de woorden waarop de zoekmachines indexeren. Internet is synoniem voor content. Tekst, tekst en nog eens tekst.

Zoekmachinebewust tekstschrijven

Clippit krijgt steeds vaker de vraag om te zorgen voor een hoge positie in Google. Kan dat? Jazeker. Juist door het schrijven van een goede tekst, kunt u duurzaam scoren bij zoekmachines. Toegegeven; de techniek, die onder de website ligt, is mede van belang.

Welke woorden zijn belangrijk?

Er zijn maar een paar woorden belangrijk. De carewords of zoekwoorden. Oftewel de woorden die een emotie oproepen. Een snaar raken. Uw doelgroep zoekt op die woorden. Het is een klus om de juiste zoekwoorden te achterhalen. De huidige website kan een informatiebron zijn. Maar ook de websites van concurrenten. Een goed zoekwoordenonderzoek kan meer duidelijkheid geven over de manier waarop uw doelgroep zoekt. Wilt u weten of uw huidige website contextueel voldoet? Doe de webtekst check.