Hoe valt informatie nog op?

De tekstrevolutie is gaande; e-mails, sms-en, twitteren, WhatsAppen, facebooken, van websites tot blogs. Hoe verkoopt u uw diensten of handel via internet? Met wat beelden, woorden en omschrijvingen laat u zien hoe het product in elkaar zit en wat de klant kan verwachten bij de aangeboden dienst. Omschrijven hoe het ruikt, hoe het voelt en wat andere klanten ervan vinden. Tekst, tekst en nog eens tekst.

Wanneer is helder schrijven moeilijk?

Kent u alle ins en outs van uw bedrijf, organisatie of dienst? Dan is het moeilijker om er duidelijk over te schrijven. U bent zelf uw grootste vijand in het helder schrijven. Noem het ‘bedrijfsblind’. Tip: verplaats u altijd in de toeschouwer en probeer vanuit zijn gezichtspunt te kijken. Lukt dat? Kunt u kort en pakkend schrijven? En bent u bovendien bereid er tijd en aandacht aan te schenken. Dan hebt u geen tekstschrijver nodig. Toch?

Een copywriter of een tekstschrijver?

Met Clippit heeft u dé partner gevonden die uw direct (e-)mail, advertentie, nieuwsbrief, website of brochure schrijft of redigeert. Clippit ziet het als een uitdaging om de passende boodschap te bedenken die beide partijen aanspreekt (de opdrachtgever en de beoogde doelgroep). Dat betekent goed nadenken alvorens het schrijven begint. Het echte copywriten is: schrijven vanuit concept. En ja; copywriten is een werkwoord. Net zoals tekstschrijven. Ik copywrite - jij/hij copywritet - wij copywriten en ik heb gecopywritet.