Jouw doelgroep raken!

Wil je jouw teksten door mij laten schrijven? Mijn uitgangspunt bij alles wat ik schrijf? Ik wil jóuw doelgroep raken. Daarom staat die centraal in mijn aanpak. Dus, voordat ik een letter typ, moet ik behoorlijk wat doen. Goede inhoud komt namelijk niet zomaar uit de lucht vallen.

Research

Hoe vergroot ik mijn kennis over het onderwerp? Ik research, en niet zo’n klein beetje ook. Dat vind ik trouwens echt leuk om te doen. Ik ben nogal nieuwsgierig van aard, dus dat komt goed uit.

Vaktaal

Het juiste jargon is een punt van aandacht. Verkeerde vaktaal kan jouw doelgroep niet waarderen, sterker nog hij voelt zich niet aangesproken. Een voorbeeld? Een monteur heeft het niet over zijn bedrijfsauto maar over zijn busje. Dat woord gebruik ik dan het liefst. Zo vergroot ik het gevoel van jouw doelgroep dat jij hem begrijpt.

Inleven

Om de doelgroep beter te leren kennen, neem ik soms telefonische interviews af bij jouw klanten. Of ik stap op de doelgroep af. Kortom; ik leef me in. Alles gaat natuurlijk in overleg.

Samen

Omdat ik weet dat je de beste teksten samen maakt, samen met de opdrachtgever, werk ik graag op locatie. Heb je een bureau, stoel en internetaansluiting? Fijn! Dan neem ik mijn laptop en extra scherm mee en kom naar je toe. Deze aanpak heeft zich in de praktijk bewezen. Zo kan ik sneller ‘meters’ maken.

Tekstpanel

Zodra de tekst definitief is, ben ik, waarschijnlijk net als jij, razend benieuwd hoe lezers hem ervaren. Heb ik technische teksten geschreven, dan leg ik die graag voor ‘mijn’ mannen met technische achtergrond. Ja inderdaad, het zijn alleen mannen. In mijn netwerk zitten ook wat proeflezers met een algemene achtergrond, die de tekst graag beoordelen. Zijn er tekstlezers ‘op maat’ nodig? Dan ga ik daarnaar op zoek.

100% foutvrij

Je mag ervan uitgaan dat de teksten die ik in de DEF-versie aanlever 100% foutvrij zijn. Gaat het een keer mis en vind je een foutje, dan trakteer ik op taart!